Gruppeforløb mod madro

Vil du sammen med en gruppe lære at:

  • Opnå mere madro - mentalt såvel som i dine vaner?

  • Lære din sult og mæthed at kende - samt bruge den som guide?

  • Skabe nye sundhedsfremmende vaner?

  • Forbedre dit forhold til dig selv, din krop og dine vaner?

  • Arbejde effektivt og målrettet mod et frit forhold til sundhed?

  • Lære at blive mere mentalt robust?

  • Og gøre det online, så du ikke er begrænset af transport?


- så er du havnet det helt rigtige sted

Det praktiske

Gruppeforløbet varer 9 timer fordelt på 6 dage fra 15:30-17:00 online via ZOOM, så du kan deltage hjemmefra.

Gruppeforløbet vil være på max 6 deltagere, så der er plads og tid til hver af jer - både individuelt samt i gruppen.
Vinterholdet vil være fredag d. 7/1, 21/1, 4/2, 18/2, 4/3 og 18/3 2022.

Prisen for de 9 timers gruppeforløb er for dette hold er 2400kr.
Betalingen skal forefalde senest 10 dage inden forløbets påbegyndelse.

Det er til dig som 

Savner et praksisnært og redskabsbaseret gruppeforløb, hvor du kan tilegne dig både viden og værktøjer til at opnå madro. Med andre ord at kontrollere din tænkning samt håndtering af dine tanker, så du kan følelsesregulere uden brug af fx mad eller træning.
Forløbet henvender sig særligt til dig, som gerne vil ændre dit forhold til mad og en gang for alle at få et godt forhold til mad, vægt, krop, træning og sundhed.

Gennem 9 timers intensiv gruppeundervisning og øvelser, som er fyldt med konkrete værktøjer og redskaber fra metakognitiv terapi, bliver du i stand til at kontrollere din tænkning, forbedre dit nærvær samt øge din mentale robusthed - og derved ændre hele dit forhold til dig selv og din adfærd omkring sundhed. For det handler ikke om maden, men om hvad du gør med tankerne.

Forløbet vil være opdelt mellem teori, praksisøvelser og redskaber fra metakognitiv terapi, så du undervejs samt ved endt forløb har redskaber til at fortsætte din udvikling på egen hånd.

Book en plads her

 
 
 
 

Metakognitiv terapi

I Metakognitiv terapi kigger vi i mindre grad på indholdet i tankerne og hvorfor tankerne opstår, men fokuserer i stedet på, hvordan vi håndterer tankerne og hvilken effekt vores håndtering af dem har. En del oplever madstress, sundhedsstress og spiseforstyrret adfærd, når de bekymrer sig og måske endda oplever, at de har svært ved at kontrollere deres bekymringer, hvilket kan influere på ens adfærd. Og fremfor kun at fokusere på at tænke positivt eller ændre indholdet af tankerne, hvilket er som at vende alle terrassefliserne (hårdt og ineffektivt), kan vi ændre vores måde at forholde os til tankerne, lære at kontrollere vores tænkning samt skabe en bevidsthed om, hvilken effekt forskellige former for tænkning samt foci har for os.
Terapiformen arbejder derfor med tankehåndtering-, kontrol -og strategier, som i terapien trænes i gruppesessionerne samt i hjemmearbejdet. På den måde anser metakognitiv teori mennesket
som en aktiv medspiller i arbejdet mod at få et rarere liv.